1 dec. 2015

En osmaklig önskelista.

Trots att jag fortfarande är barnsligt förtjust i presenter och julklappar och kanske framförallt önskelistor så känns det ganska osmakligt i år med tanke på all rövig skit som händer i världen. Känner att jag inte har något försvar till denna önskelista, men här är den i alla fall. Julklappsönskelistan för 2015:

(observera att den kommer utan rangordning. heter det så?)

En ny stavmixer i rostfritt stål! Denna är från Braun men motsvarande går bra :) Jag har en stavmixer men den har snart 6 år på nacken och det känns som att den tappat det lite. Mest så är locket motsvarande behållaren längst till vänster i bild inte tätt för disk så det har krypit in vatten där under dessa år. Därför luktar locket... riktigt äckligt. Ignorerar det när jag använder mixern men tror faktiskt att det kryper ner både lite lukt och vatten i whatever jag mixar. Eeeew.. Så det viktigaste med stavmixern i denna önskelista är att det går att diska mixerlocket. Det här setet på bilden var ju lite fet också i och med att den ser ut att ha en riktig minimatberedarfunktion. Sånt gillas.


Sedan önskar jag mig dessa par yogabyxor från Teekigram! Fick mina första Teekis i födelsedagspresent i somras och jag var först lite misstänksamt inställd till dem. Men sedan testade jag dem och upptäckte att de både var ljuvliga att ha på sig bara sådär och dessutom ljuvliga att yoga i. Inget skaver in eller snärjer åt, men de sitter fortfarande kvar på kroppen. Jag älskar dem. Storlek Small har jag. Tror jag. Behöver dubbelkolla det där, hehe.

Här är ett till par Teekis som jag tycker är snygga, men jag tror att jag är mer pepp på de blåmönstrade ovanför.




Vilket leder oss smidigt vidare till nästa punkt på önskelistan och det är denna yogamatta från Yogiraj. Orange, 4 mm tjock. Emil har en svart sån och när jag har lånat den så har jag känt att det här, det är en yogamatta i min smak. Den är giftfri och jag tycker att den orange färgen känns...fylld av energi? Eller att den kommer ge energi. Har för mig att jag fick höra någon gång att min "spirituella färg är orange eller lila". Låter ju lovande ändå. Min nuvarande yogamatta har jag lite hatkärlek till. Det är på den jag lärt mig stå på huvudet (obs, har mina Teekis på mig också):
Det är på den här mattan som jag gråtit i fosterställning över kärleksont hjärta, den har varit med på den lilla sandstranden på Thaibåten och i Vitabergsparken och jättemycket hemma. Men det är också samma matta som luktat oroväckande mycket "bensinig plast" och är köpt lite i farten på Rusta. Jag tror att det är dags för något nytt.


Från matta till rock! Denna linnemorgonrock från H&M Home önskar jag mig. Detta är den blå färgen men jag tycker den ser lite grå ut? Aja, här är det ingen fast önskan på färg. Fast kanske helst inte ljus färg för jag gillar att använda morgonrocken lite som förkläde när jag har på mig den, dvs torka av frukostkladd på, hehe.

Sist, men inte minst, ett laptop case från Dagmar. Har spanat på detta fodral i alla fall över ett år. Tycker det är så snyggt. Fungerar nog som kuvertväska också tror jag. 

Bubblare: Seeeeeen så jag har inte bestämt mig om jag önskar mig  två sådana här koppar från Spode. De är pppperfekt size för kaffe (25 cl) (och troligtvis té) men jag kan inte bestämma mig för vilket mönster som är snyggast. Jag får nog klassa denna punkt på önskelistan som en bubblare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!