17 juni 2015

Aptiten och fynden.

Detta blir ett lite osammanhängande inlägg men jag är lite ovan att visa upp i bloggen vad jag inhandlat så jag känner mig lite som bambi på is osv.

I alla fall. Jag tänkte visa upp vad jag fyndade (alltså fo realz FYNDADE) i Malmö men också vad för göttigt jag köpte förra veckan och åt.
Nämligen det här! Okej, inser att det kanske inte ser så göttigt ut som det var. Men det var det. Många av ingredienserna använde jag till att göra det här receptet. Det blev så jävla gott. Har ätit det 3 ggr på en vecka nu. Brämhults-juicen hade jag till frukost några gånger och kiwisarna (som fö är golden kiwis, alltså gula, de är inte lika sura som vanliga kiwis och är så himle goda) åt jag till frukost också. Halloumin ska användas till ett liksom dedikerat matlagningstillfälle eftersom den är från Zeta och Zeta gör den godaste halloumin av de jag testat. Alltså jag älskar att handla mat. Älskare.

Nu till fynden! Jag har en kanske något osund dille på porslin. Har egentligen porslin så det räcker men kan inte låta bli att scanna många second hand-affärer efter fynd. Så när jag och Emil var i Malmö nu så gick min dillejackpot BANANAS när jag såg denna tallrik på 10 kronors bordet. Pulsen steg och tunnelseendet gick igång. Ah, ni förstår. Osund dille.

Lite mer strosande inne på Emmaus tror jag det var så uppenbarade sig denna skapelse. En vacker gjutjärnsgryta. Astung och i jättefint skick. Här gick pulsen också upp, men mest av tankearbetet kring hur jag skulle orka bära den först till lägenheten i Malmö där vi bodde och sen upp till Stockholm. Observera att vi typ precis hade klivit av tåget med våra lite halvtunga väskor och sedan stegat igenom stan in hit. Det var då jag frågade så snällt jag kunde om Emil skulle kunna tänka sig att bära grytan om jag köpte den. Han sa ja. YAAAAAHSSS.

Och när Emil hade sagt ja till att bära tungisen så passade jag på att plocka på mig mer tallrikar, haha. Nä skoja. Bara detta ovala typ uppläggningsfat. Tycker det var så himla fint. Dock ej fyndpris som i asbilligt, men ändå. So pretty.


//Some food shopping I've made recently and my second hand findings in Malmö. Love food shopping and cheap plates shopping as well.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!