28 mars 2014

Mira, fika och Berlin.

 I går tog jag på mig mina näst bekvämaste skor och började promenera upp mot Friedrichshain.

 Det blev en lång promenad men jag fick ihop geografin över staden lite mer så det kändes gut.

 Hehehe...

 När jag var färdigpromenerad så hade jag tagit mig fram till Aunt Benny, ett mysigt café med TREVLIG PERSONAL.

 På caféet hade jag stämt fikadejt med Mira! Jag har träffat henne en gång tidigare (tror jag?) på nyår nu för några månader sen. Tyckte hon var så himla gullig människa så när vi upptäckte båda att vi skulle vara i Berlin under våren så bestämde vi att vi måste ses på en fika. Sagt och gjort (några månader senare alltså)! Det var så trevligt så att jag glömde plåta fikat. Jag åt i alla fall en glutenfri brownie med cappuccino. Es war gut.

 Gillar långbord på caféer. Det var dessutom ej tillåtet med laptops på helger. Också sjysst tycker jag.

 Här är Mira! Hon bad mig ta foto på henne med telefonen så att hon kunde maila det till hennes skola.

 Tack Annika för tips om stället :)

 Efter fikan och babbel så klädde vi på oss och började röra oss in mot stan.

 De här jävla biljettautomaterna alltså. Ibland tar de kort, ibland tar de inte kort, ibland tar de inte VISA, ibland funkar de inte, ibland tar de inga sedlar utan bara mynt.

 Efter lite om och men fick vi i alla fall till slut ordning på biljett.

 Är uppenbart färgkodskadad efter tisdagens biobesök.

 I den här lilla gränden så fick jag skäll av någon otrevlig tysk. Han gasta något om "last photo" och jag ba "sorry i don't understand what you mean" och han ba "what do you mean you don't get what i mean?". Sen gick vi.

 Gulle-Mira! Efter ett tag skiljdes vi åt och jag började ta riktning mot ett H&M där jag skulle köpa ett par yogabyxor hade jag tänkt.

 Ser ut som höst men det är ju vår.

 TV-tornet(?)!

 Maffiga byggnader det finns här i stan ändå.

 Väl på H&M fick jag blodsockerdipp så jag är inte helt säker på att jag är nöjd med yogabyxainköpet. Väldigt säker är jag däremot på att solnedgångar är det vackraste som finns.

Sen mötte jag ju upp resten av kollektivet i Markthalle och åt street food-middag. Bra torsdag!


//Yesterday I met up Mira for a fika in Friedrichshain (which feels impossible to pronounce correct). Later we went into town for some shopping and then I went home and saw the beautiful sunset by the u-bahn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!