30 maj 2013

Den största drömmen.

Förra veckan publicerade jag ett inlägg med en önskelista inför min snabbt antågande födelsedag. Men vad som är min allraallra största önskan och dröm är att ha ett litet ställe ute i skärgården en dag. Ett ställe där det är tyst, där det finns klippor eller strand, där det är dålig täckning på mobilen, där jag läsa kan bok efter bok, där jag ostört kan sova eftermiddagslur varje dag, där jag kanske lyxat till det med en utomhusdusch. Jag vill att det ska vara en plats där jag i lugn och ro kan teckna och redigera foton. Och topp tre på saker jag vill göra på den här platsen är att laga massa, massa mat. Och bjuda vänner på den här maten. Åh, blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det här.

Lite såhär tänker jag mig att det kanske kommer att se ut:



Kaminen plus fällen plus lite kall kväll.





Sova i den här inomhuskojan.

Ta en eftermiddagslur ovanpå överkastet och sova sådär tungt och djupt.


Större än såhär behöver det nästan inte vara.

Och här. Här ska det ätas och ansiktena runt bordet ska lysas upp av värmeljus när kvällarna blir mörka.




1 kommentar:

  1. Så får det bli! Fantastiskt härliga miljöer !
    Puss mamsen

    SvaraRadera

Pepp att du kommenterar! // Thank you for your comment!